הבחינה הפסיכומטרית היא פרק משמעותי וחשוב שישפיע על המשך דרככם המקצועית בעתיד. 

כשמתחילים לברר על הפסיכומטרי לקראת ההרשמה אליו עולות המון שאלות כמו למה בכלל יש את המבחן הזה? איך הציון מורכב ומי בודק את המבחן? המאמר שלפניכם יענה לכם על השאלות. 

מה מטרת הבחינה הפסיכומטרית?

מטרת הבחינה הפסיכומטרית היא לבדוק את התאמת הניגשים לבחינה לתואר שהם מעוניינים להתחיל ללמוד ולסנן אותם על פי הקריטריונים של המוסדות השונים. 

הבחינה למעשה בודקת וחוזה את סיכויי ההצלחה בלימודים האקדמיים ע”י בחינה של שלושה תחומים: אנגלית, חשיבה מילולית וחשיבה כמותית. 

איך הציון מורכב? 

הציון של מבחן פסיכומטרי נע בין 200 ל-800. 

בגיליון הציונים שתקבלו תראו את הדברים הבאים: 

  • ציוני גלם הנעים בטווח שבין 50 ל-150 שהם הציונים שלכם עבור התחומים הנבדקים (אנגלית, חשיבה כמותית וחשיבה מילולית) 
  • עוד 3 ציונים כללים הנעים בטווח שבין 200 ל-800 והם הציונים של התחומים השונים במשקלים שונים (ציון רב תחומי, ציון בדגש כמותי וציון בדגש מילולי). 

הציון מחושב יחסית ליתר אוכלוסיית הנבחנים, כלומר, הציון נקבע לאחר השוואה בין הציונים של שאר הנבחנים באותו המועד ובהשוואה לציונים ממועדים קודמים, השיטה הזאת מעולה כיוון שזה אומר שהציון שלכם לא יושפע מקושי של מועד מסוים או מאוכלוסיית הנבחנים באותו מועד. 

מי בודק את הבחינה הפסיכומטרית?

הבחינה נבדקת בצורה ממוחשבת על ידי סורק אופטי במרכז הארצי לבחינות והערכה. 

רק במידה ותגישו ערעור על הבחינה, אז היא תיבדק על ידי גורם אנושי מטעם המרכז הארצי לבחינות והערכה. 

מתי מקבלים את הציון ולכמה זמן הוא תקף? 

בגלל השיטה שבה ניתן הציון, מדובר בתהליך שלוקח זמן, קבלת הציון של המבחן הפסיכומטרי יכולה להתארך עד ל-45 ימים והציון שתקבלו יהיה תקף ל-7 שנים ממועד הבחינה.

איך ניתן לשפר ציון? 

במידה וניגשתם לבחינה ולא קיבלתם את הציון שאתם צריכים על מנת להתקבל למסלול הלימודים שבחרתם, תוכלו לגשת למועד נוסף בו תנסו את מזלכם בשנית. 

תוכלו לשפר את הסיכויים שלכם בעזרת הרשמה לקורס פסיכומטרי שבו תוכלו להיעזר במורים מנוסים מהתחום שיעזרו לכם להגיע לציון הרצוי במועד השני. 

לסיכום, לא משנה אם אתם לומדים לבד או שאתם רשומים לקורס פסיכומטרי, ההמלצה היא לקחת את הנושא ברצינות וללמוד כמו שצריך כיוון שמדובר בציון שישפיע על הקבלה שלכם למוסד הלימודים ולמסלול התואר אותו אתם רוצים וכך בהמשך ישפיע גם על העתיד שלכם. בהצלחה 🙂