באילו שפות ניתן להבחן בבחינה הפסיכומטרית?

 

הבחינה הפסיכומטרית היא אמצעי קבלה ללימודים באחת מהאוניברסיטאות בארץ. מי שאינו מחזיק בציון הפסיכומטרי הנדרש לחוג/פקולטה בהם הוא רוצה להשתלב, לא יצליח להתחיל את שנת הלימודים. הבחינה מתקיימת בישראל מאז שנת 1984 והיא באחריות המרכז הארצי לבחינות והערכה.

ככל והציון הנדרש גבוה יותר, כך נדרשת למידה רחבה יותר המשלבת קורס, פתירת בחינות לדוגמא ולא מעט תרגול במהלך הזמן.

מה קורה כשמדובר בתלמידים שאינם דוברים את השפה העברית כשפת אם?

פסיכומטרי בשפות נוספות

הבחינה הפסיכומטרית משמשת כתנאי קבלה למוסדות השכלה גבוהה לכלל האוכלוסייה, ולכן מתקיימת בכמה שפות: עברית, צרפתית, ערבית, רוסית ונוסח משולב אנגלית. כדי להשיג את הציון המקסימאלי כדאי להבחן בשפה בה אתם הכי שולטים.

 

מהו נוסח משולב אנגלית?

הבחינה הפסיכומטרית מתאפשרת בנוסח משולב אנגלית. נוסח זה מיועד עבור אותה אוכלוסייה ששפת האם שלהם היא אנגלית, אך גם עבור אוכלוסייה ששפת האם שלהם אינה אנגלית ו/או עברית ומאידך, שפות אלו טובות יותר ביחס לשפות האחרות המוצעות בבחינה הפסיכומטרית (עברית, רוסית, ערבית וצרפתית). הבחינה בנוסח המשולב נערכת בשפות עברית ואנגלית גם יחד וחלק מהמילים בעברית יודגשו ויוצמד להן תרגום במספר שפות ובין היתר: גרמנית, רוסית, אמהרית, איטלקית, הולנדית, ספרדית, הונגרית ופורטוגלית. קחו בחשבון כי נוסח בחינה זו נכתב משמאל לימין (בהתאם לשפה האנגלית). כל מה שצריך להיכתב בבחינה, יכול להיכתב בשפות: גרמנית, רוסית, אמהרית, איטלקית, הולנדית, ספרדית, הונגרית ופורטוגלית.

הכירו את בחינת יע”ל

כל מי שנבחן בבחינת פסיכומטרי בשפה שאינה עברית, רשאי בסיום הבחינה להיבחן בבחינת יע”ל ללא עלות. בחינת יע”ל מודדת את רמת הידע של הנבחן בעברית – שימו לב כי הציון בבחינה זו אינו משוקלל בציון הפסיכומטרי וזוהי בחינה בפני עצמה ותוצאותיה מועברים למוסדות הלימוד כחלק נפרד.

מה חשוב לדעת?

חשוב לדעת, כי בחינות הפסיכומטרי בשפות שונות לא מתקיימות בכל המועדים בהן מתקיימת הבחינה בשפה העברית. לכן, רצוי טרם ההרשמה לבחינה לוודא כי בתאריך הרצוי מתקיימת בחינה בשפה שלכם וכי הבחינה מתקיימת באזור שנח לכם.

בהצלחה!