פסיכומטרי – איך אדע כמה לתרגל?

 

המבחן (אולי החשוב ביותר) לקראת ההשכלה הגבוה הוא מבחן הפסיכומטרי, אז כיצד עוברים אותו בשלום ועל הצד הטוב ביותר? מתי נכון ללמוד אליו ואיך נדע מבעוד מועד כמה לתרגל על מנת להשיג את הציון המיוחל? כל זאת ועוד במאמר הבא.

כך תדעו באיזה חלק לתרגל יותר

אז אחרי שנרשמתם אל קורס פסיכומטרי, זה הזמן להשיג את הציון הטוב ביותר שאתם יכולים ועל אף שקשה לכם להאמין, אתם יכולים להשיג את הציון שתרצו אם רק תתרגלו. התרגול בראש ובראשונה צריך להיות בהתאמה מושלמת לסיבות בשלן אתם לא מצליחים בשאלות מסוימות ומה זה אומר? עליכם לקחת מספר מבחנים לדוגמא לענות על השאלות (בקצב שלכם ללא הגבלת זמן) לבדוק את התשובות עליהן לא עניתם נכונה ולבחון את הסיבות שגרמו לכן לא לענות עליהן נכונה. לאחר שתבינו מה גרם לכם לטעות בשאלות הספציפיות בהן טעיתם, כך יהיה לכם קל יותר לתרגל את הקושי שלכם ולשפר את עמדתכם. עוד נקודה חשובה היא היכולת שלכם לבחון באיזה חלק אתם טובים יותר ופחות בכמותי באנגלית או במילולי.

 

כמה מבחני פסיכומטרי כדאי לתרגל

אין ספק כי אם תרשמו אל קורס פסיכומטרי, תקבלו מידע והנחיות באשר למספר המבחנים אותם נכון לתרגל אך אם אתם עתידים ללמוד למבחן באופן עצמאי, ההמלצה היא לפתור מינימום 10 מבחנים ואם תצליחו לבצע 15 מבחנים הרי זה משובח. 

שימו לב כי לעניין התרגול אין תשובה חד משמעית, משום שבחינת הפסיכומטרי היא עניין אינדיווידואלי. כל אדם יאלץ לתרגל בהתאם לנקודת המוצא בה הוא מצוי בתחילת הדרך (נקודה אשר שונה מאדם לאדם) ובנוסף הזמן הנדרש ללמידה משתנה מאדם לאדם – יש מי שזמן התרגול עבורו יהיה קצר יותר ויש מי שזמן התרגול עבורו יהיה ארוך יותר. 

אז על אף כל השוני בן אדם אחד לאדם אחר, כדאי שתבינו כי על פי כל הממוצעים שנבחנו בעבר, על כל אדם ללמוד בממוצע בין חודשיים תמימים לארבע חודשים שלמים. נכון, זהו זמן לא מבוטל להשקיע בבחינה, אך הבחינה הזו הלכה למעשה תקבע את עתידכם ותכתיב עבורכם מה תלמדו ומה אתם לא יכולים ללמוד, אזי יתכן ושווה להשקיע את הזמן המומלץ. 

לסיכום – פסיכומטרי היא בחינה מאתגרת שרבים חוששים ממנה, אך תרגול ולמידה נכונה תאפשר גם לכם להשיג את הציון הנדרש להגשמת חלומכם. בכל מקרה, שיהיה בהצלחה. 

בהצלחה!