מבנה הבחינה הפסיכומטרית

 

 

הבחינה הפסיכומטרית הידועה גם בשם פסיכומטרי, מורכבת מתשעה פרקים, כאשר הפרק הפותח את הבחינה הוא למעשה מטלת כתיבה במסגרתה הנבחנים נדרשים לכתוב חיבור קצר באורך של  25 עד 50 שורות בו הם מביעים את עמדתם לגבי נושא מסוים המוצג בפניהם. כל אחד משמונת פרקי הבחינה הנוספים עוסקים באחד משלושת תחומי הבחינה הפסיכומטרית:

  1. חשיבה מילולית 
  2. חשיבה כמותית 
  3. אנגלית 

חשוב לציין שלמעט מטלת הכתיבה הפותחת את הבחינה, סדר הפרקים בבחינה משתנה מבחינה לבחינה, כאשר הזמן המוקצב לפרק הפתוח (מטלת הכתיבה) הוא 30 דקות ולכל אחד משמונת הפרקים האחרים הוא 20 דקות. 

חשיבה מילולית 

פרקי הבחינה העוסקים בחשיבה מילולית כוללים 23 שאלות מסוג אנלווגיות ושאלות מסוג הבנה והסקה וזאת לצד קטע אחד בהבנת הנקרא שאחריו מופיעות מספר שאלות העוסקות בקטע הקריאה. הציון על פרקי החשיבה המילולית משוקלל מ-25% על מטלת הכתיבה ו-75% מיתר חלקי הבחינה העוסקים בתחום החשיבה המילולית. 

חשיבה כמותית 

פרקי הבחינה העוסקים בחשיבה כמותית כוללים 20 שאלות משני סוגים שונים, הסוג הראשון הוא שאלות ובעיות מתחום האלגברה והחלק השני הוא שאלות הסקה מתרשים, כאשר הנבחנים נדרשים לענות על שאלות הקשורות לתרשים המופיע בבחינה. 

אנגלית 

פרקי הבחינה העוסקים באנגלית כוללים 20 שאלות בשלושה תחומים שונים: שאלות השלמת משפט שנועדו לבחון את אוצר המילים של הנבחנים, שאלות ניסוח מחדש ושאלות הבנת הנקרא המופיעות לאחר שני טקסטים קצרים, כאשר לכל טקסט מופיעות בדרך כלל 5 שאלות. 

מה עוד חשוב לדעת על מבנה הבחינה?

מתוך שמונת פרקי הבחינה העוסקים בתחומים הפסיכומטריים השונים (חשיבה מילולית/כמותית ואנגלית), נכללים גם שני פרקי פיילוט אשר אינם משוקללים בציון הסופי. יחד עם זאת, חשוב לציין שהנבחנים אינם יודעים מה הם שני פרקי הפיילוט ולכן הם נדרשים להתייחס לכל אחד מפרקי הבחינה במלוא הרצינות. כל השאלות המופיעות בבחינה מסודרות על פי סדר קושי עולה (מהקל אל הקשה), וזאת למעט השאלות המתייחסות לקטעי הבנת הנקרא בפרק החשיבה המילולית ובפרק האנגלית. 

בכל קורס פסיכומטרי מושם דגש מיוחד על היכרות מעמיקה עם מבנה הבחינה והדרכים הנכונות והיעילות ביותר להתמודדות הנבחנים עם כל אחד מהפרקים הנכללים בבחינה. קורס פסיכומטרי מומלץ לכל אילו מביניכם המעוניינים לגשת למבחן פסיכומטרי בזמן הקרוב וזאת ללא קשר ליכולותיו וידיעותיו באחד או יותר מפרקי הבחינה. למידע נוסף על חשיבותו של הקורס הפסיכומטרי ומידע על תכני הקורס לחצו כאן

בהצלחה!