איך מחושב הציון הפסיכומטרי?

 

ריכזנו עבורכם את המידע המקיף אודות חישוב ציון פסיכומטרי, כך שתדעו כמה אתם עתידים לקבל בבחינה אם הייתם נבחנים בה כיום.

מחשבון פסיכומטרי

שימו לב, כי להבדיל משנים קודמות (אז החישוב היה קשה והתבצע באופן עצמאי וידני על ידי הנבחן), כיום אתם יכולים למצוא אצלנו באתר תחת כלים לתלמיד, מחשבון מיוחד לחישוב ציון הפסיכומטרי בהתאם לתשובות שלכם בבחינה. כל שאתם צריכים הוא להכניס למחשבון את סך התשובות עליהן עניתם נכונה והמחשבון יציג לכם את הציון.

חישוב פסיכומטרי מתבצע בהתאם לנתונים אותם פרסם המרכז הארצי לבחינות והערכה. המרכז הציג (לכל דורש), טבלה בה מופיעים ציונים בהתאמה. חשוב להבין כי הציון אומנם ריאלי אך הוא אינו מחשב את החיבור ועל כן הציון הסופי שחושב הוא מינוס 25% מהציון הכללי של החלק המילולי.

רוצים לחשב בעצמכם את הסימולציה שביצעתם? כך תעשו זאת:

הנתון החשוב ביותר להבנת החישוב הוא העובדה שהציון הינו יחסי – נבחן שענה על הפרק באופן המיטבי ביותר יקבל את הניקוד המקסימלי – 150 נקודות (גם אם היו לו מספר מועט של טעויות) ומנגד, מי שיענה הכי פחות טוב על הפרק, יקבל את הניקוד המינימלי- 50 נקודות (גם אם הצליח לענות על מספר שאלות) ושאר התלמידים יקבלו ציון ביחס למיקומם על הגרף.

 

הפרקים בבחינה הפסיכומטרית

הבחינה הפסיכומטרית נחלקת ל-3 חלקים : ציון כמותי, ציון אנגלית, ציון מילולי. הציון הכמותי מהווה 40% מהציון הסופי וכולל 2 פרקים. בכל פרק 20 שאלות כך שהציון יכלול את כל 40 השאלות. הציון באנגלית מהווה 20% מהציון הסופי, והציון המילולי מהווה 40% מהציון. (החיבור מהווה 25% מהציון המילולי).

לסיכום – ניתן לחשב את ציון הפסיכומטרי אותו אתם יכולים לקבל נכון לזמן זה פעם אחת באופן ידני ופעם שניה באמצעות מחשבון.

בהצלחה!