עצות זהב לקורס, מנסיון!

פסיכומטרי לעומת בגרויות
היכולות שנדרשות מאיתנו בבחינת בגרות שונות מהיכולות שנדרשות למבחן הפסיכומטרי. בפסיכומטרי נשאף לעבוד כמה שיותר יעיל, בגלל הגבלת הזמנים. גם הלמידה תהיה שונה, כי היא דורשת גמישות מחשבתית ויכולת לרכוש כלים חדשים ודרכי חשיבה שונות.
 
מבחינה מנטלית – איך לבוא לקורס?
קודם כל חשוב להתחייב לתהליך. המטרה היא שערב לפני הבחינה תוכלי לומר לעצמך “עשיתי הכל, השקעתי את המקסימום”. לא לצפות להגיע מאפס למאה תוך חודש. להבין שנכנסים לתהליך, וכמו כל תהליך דברים לוקחים זמן.

דברים שהלוואי שידעתי בקורס הראשון:

גישות:
הגישות מאפשרות לנו לפתור תרגילים בצורה היעילה ביותר (גם נכון וגם מהר). יש בגישות משהו מאוד הגיוני שאפילו נראה מובן מאליו, אבל לגמרי מומלץ להפוך אותם לחלק בלתי נפרד ממך. לדבר את הגישה בקול כשפותרים תרגילים בשיעורי בית. בשלב מתקדם בקורס זה יהפוך לחלק ממך ויהיה הרבה יותר טבעי, זה משהו שלוקח זמן, אבל לגמרי שווה לעבוד עליו. ממליצה להשקיע בזה מהרגע הראשון, כי אח”כ קשה לצמצם את הפער.
מילים: 
מילים זאת עבודה שחורה אבל משתלמת. ההמלצה שלי היא להתמיד בזה באופן יום יומי, לשזור את המילים במהלך היום בלמידה. לא ללמוד שעות ברצף מילים, לשנן בין 7 ל21 מילים עד חצי שעה במקסימום כל פעם, לפי התחושה שלכם. לגוון בין אנגלית ועברית. חשוב לסנן יחידה ולתכנן כמה מילים תלמדו כל יום, כדי להציב יעדים ולעמוד בהם. בנוסף, קשה לצמצם פערים במילים, והמון פעמים תלמידים חוזרים לקורס שני בגלל המילים.
קריאה 
קריאה משפרת המון, וזה שיפור שנראה רק אחרי 300 עמודים בערך. ממליצה באמת לא לוותר על זה ולהתמיד, לקרוא כל יום שעה בכל שפה. אם הלוז נהיה ממש צפוף אז לקרוא 40 דקות בכל שפה, אבל לא לוותר על זה בשום מצב כי לטווח הרחוק זה מאוד משפר. באנגלית הקריאה משפר את הקצב, הבנה מתוך הקשר וגם חזרה על מילים מהלומדה. בעברית זה משפר את הקצב בעיקר, ואת היכולת לקרוא טקסטים מורכבים לאורך זמן.
מבואות 
לא לחפף במבואות! לעשות אותם כמו שצריך מההתחלה עד הסוף. אם יש מבוא שלא לגמרי יושב טוב לעשות אותו שוב ושוב. עדיף לעשות את המבוא שלוש פעמים במקום את הקורס שלוש פעמים. אם צריך לשנן משהו מהמבוא – לשנן אותו! למשל, ממש חשוב לדעת בעל פה את לוח הכפל המורחב שיש במבוא לאלגברה כי חישובים לוקחים זמן יקר בבחינה. לא לדעת את כל הידע המבואי יכול להפיל גם חזקים בכמותי, אם לא זוכרים איך מחשבים שטח דלתון אז שאלה יכולה ליפול על זה וחבל.
איכות עדיפה על כמות
אם אין לנו זמן לפתור גם בעיות תנועה וגם צורות מורכבות ב, נבחר לפתור חצי מהשיעורים של כל אחד מהם באופן איכותי לפי הטמעת הגישה. וגם אם יש לנו זמן, תמיד נעדיף לפתור הכל באופן איכותי ולא כדי לסמן וי על שיעורי הבית.
עצות כלליות:
להקשיב למורה שלכם. המורה שלכם נמצא שם בשבילכם, והמטרה שלו היא שתפיקו את המקסימום שאפשר כדי להגיע לציון שאתם צריכים. הוא באמת נמצא שם לטובתכם והוא רוצה שתצליחו. תתיעצו איתו אם אתם צריכים, ותלכו בשביל שהוא מוביל אתכם.
לאפשר לעצמכם לטעות ולחבק את הטעויות האלה. עדיף לטעות עכשיו ולא בבחינה. חשוב לזכור שמטעויות לומדים הכי טוב כי הן נצרבות לנו בזכרון. לא לטאטא טעויות מתחת לשטיח, להתמודד איתן ולחשוב איפה ואיך טעינו. לתחקר עד כמה שאפשר משפר מאוד נקודות ספציפיות שנופלים בהם. תחקור זה נושא שהתחלתי להשקיע בו מאוד רק בפעם השנייה ואני ממש ממש ממליצה.
לבוא מחוייבים ומחויבות לתהליך, להבין שדברים לוקחים זמן. בסוף הכל מתחבר, גם אם הדברים נראים לא קשורים בהתחלה.
בהצלחה לכולם, אתם מדהימים שאתם מוכנים להשקיע זמן בשביל העתיד שלכם, ואתם יכולים לעשות את זה. 
נסטיה.