למה חשוב לדעת לדבר אנגלית ברמה גבוהה?

 

אנגלית היא השפה המדוברת ביותר בעולם על אף שיש מספר טוענות לכתר, אך כאשר מדובר על אדם המתנהל בעולם, סביר ואנגלית היא השפה שמרבית האנשים סביבו יוכלו להבין. במאמר הבא נתרכז מעט בשפה האנגלית ונדבר על החשיבות של השפה וכיצד ניתן לרכוש אותה.

אנגלית – תעודת זהות קצרה

אנגלית היא שפה ממשפחת השפות הגרמניות ומקורה כמובן באנגליה. למרות שהיא רק אחת מהשפות המדוברות ביותר בעולם, היא זוכה לעדנה ולדומיננטיות חזקה מאוד. אנגלית מדוברת היא השפה המרכזית והרשמית בארצות רבות ונחשבת לנלמדת ביותר מכל שפות בעולם בכלל ובישראל בפרט. יש המכנים את האנגלית כלינגואה פרנקה תודות להשפעה העצומה שלה על לא מעט תחומים. אנגלית היא שפה שנייה במדינות רבות שאינן דוברות אנגלית ונלמדת החל מהבית הספר.

עוד חיזוקים נוספים לחשיבות האנגלית היא היותה השפה השלטת ביותר בתחומים רבים, בין אלו נמצא את המדע, תקשורת, תעופה, מדע, דיפלומטיה, תיירות, מחשבים, אינטרנט ואפילו בים. המדינות בהן האנגלית היא השפה הרשמית הן בין היתר: UK (הממלכה המאוחדת), ארצות הברית ואמריקה בכלל, אירלנד, קנדה, ניו זילנד, הפיליפינים, מספר מדינות באפריקה ועוד. במדינות נוספות אנגלית אינה מוכרת כשפה הרשמית אך היא בשימוש הגבוה ביותר.

רכישת השפה האנגלית

רובנו ככולנו למדנו בבית ספר היסודי אנגלית ומשם המשכנו לתיכון, בו עברנו את מבחני הבגרות, בין היתר באנגלית. האם שנות הלימוד הללו מספקות לנו את הידע הדרוש לנו באנגלית? סביר ולא. למי מאיתנו שהמשיך ומעוניין להמשיך ללימודים גבוהים, גם שם יתקל הוא בצורך בלימוד אנגלית – מה שמחזק עוד יותר את הצורך בשליטה בשפה האנגלית. ישנם אנשים אשר מסיימים תואר שני ולא שולטים בשפה האנגלית באופן חופשי. המכנה המשותף של כולם הוא העובדה שכולם רוצים לדעת לדבר באנגלית. אחת הדרכים הטובות ביותר ללימוד השפה האנגלית ושליטה במה שנקרא אנגלית מדוברת, היא המשך הלימודים במסגרות חיצוניות ללימודים לצד אימון ושימוש יומיומי ככל האפשר.

לסיכום, שליטה בשפה האנגלית היא יכולת שכל אדם צריך ולרוב גם רוצה, בין אם הוא עסקן לבין אם הוא האדם מן השורה. אנגלית משתמשת ותשמש כל אדם בכל דבר וידיעתה תקל על כל אדם. ההמלצה הגורפת והחד משמעית היא שליטה בשפה האנגלית ולמידה נכונה שלה.